,,,,,

haloo , nu är jag hemma i kalla tråkiga sverige.
Hade jag pratat me linn nu hade jag säkert haft en lång utläggning om hur sjukt tråkigt sveriges väder är. men ajg ska låta er slippa.

Ja men jag måste bara fråga varför vi väljer vi att bo i sverige. Igår vid denna tid satt jag mit meine familj på Geneves flygplats. Eller vi satt utanför för att vi hade gått om tid (intressant för er, ja vet) ja men där satt vi en vanlig "vinterdag" det var strålande sol, fågelkvitter och glada människor som faktiskt fick se solen på dagarna. JA några timmar senare när vi kom ut frÅn flyget möts vi av ett ruggigt , fuktigt , mörkt,  SEGT TRÅKIGT SVERIGE , med människor med sura miner ,  . VAD ÄR DE FÖR LAND VI LEVER I ??


ja men det har varit helt totalt underbart där nere. Skit bra skidåkning , de kanske kommer lite schteckiga bilder sen, Vädret (som ajg redan utryckt mig om ) har varit kanon , 4 dagar sol (varför är dehär intressant för er? ) JA men anyway., finns det något härligare en att sitta på en solig balkong och titta ut över höga alper/berg (vad säger man?) efter en hel dag av sjukt bra skidåkning , sen när solen gått ner (mkt senare än i sverige ) se hur stora snöflingor seglar ner från himlen. När man då sitter och tänker på hur mkt nysnö de kommer finnas dagen efter. Ja det är de som får mig att varea så underbart sprudlande glad dennadag .  NU ska ni inte tro att jag är värsta skid experten, för de är jag inte , men det äe så underbart!!



Ja ja ska inte tjata nu , ist'llet ska jag städa lite och sen plugga så man är redo för att komma tillbaka till ältas offisiella fängelse HOSt , de är stavan .

Ja men ha det bra , om någon läser <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0